2010. november 20., szombat

Én vagyok Menyus, Balu, Barbapapa!

Én ugyan lemaradtam róla (nem vagyok elég gyakori Facebook látogató), de nagyon aranyos mém söpört végig a napokban mindannyiunk kedvenc közösségi oldalán. Ha elég fürge lettem volna biztos Momókát rakom ki, a Manóvári Manók című mese főszereplőjét. :)

"cseréld le a facebook-os profilképedet a kedvenc gyerekkori rajzfilmhősödre és biztasd erre a többieket is! Cél: ne legyenek emberi arcok facebook-on, csak a gyermekkor emlékei szerdáig! Mert gyereknek lenni jó! :)"

Szólt a felhívás a Facebook-on.
November 14. és 17. között ez meg is valósult, alig lehetett hétköznapi profilképekkel találkozni.

A különböző blogok így írnak az eseményről:

"Nehéz pontosan megmondani, de annyi biztos, hogy nemzetközi ötletről van szó. A felhívás korábban az üzenőfalakra kitéve terjedt, de egy magyar felhasználó készített neki egy eseményt, ezzel is összekötve az embereket. Az esemény meghívóra innentől pedig ezerszám jelentkeztek a felhasználók. Jelenleg közel 50 ezer – többé-kevésbé magyar – Facebook-os vesz részt a mókában, amely szám óráról órára ezrekkel növekszik." (szerző: ad-renalin)

A cikkben egyebek mellet megszólal az eseményt létrehozó magyar felhasználó, aki így nyilatkozik:

„Nem készültem ennyire tudatosan a várható reakciókra. Az, hogy hamarosan elérjük az ötvenezer főt, nagyon meglepett, főleg azt látva, hányan nem válaszoltak még ismerőseik meghívására. A legkevésbé várt elem a cikkek megjelenése volt.”

Szintén ugyanitt olvashatunk a történet esetleges nemzetközi hátteréről, a felhasználók gondolkodásmódjáról és viselkedéséről. Érdekes a hozzászólásokat elolvasni, mint minden közösségi megmozdulás ez is felkorbácsolja az indulatokat és jócskán megosztja a közönséget!

"A dolog annyira jól sikerült, hogy délután már a Blikk is új Verdás - Villám McQuenn-es profilképpel jelentkezett. Sajnos ők később visszavonták a verdás logót, biztos féltek, hogy Pixar-Disney megorrol rájuk. Pedig ez csak játék!"

Egyéb írások a témában:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése