2010. március 15., hétfő

BigAmbition


Lássuk csak! Mit találunk még a bokorban?
"Az Y-generáció jövőtervezője" című cikk március 9-én látott napvilágot, amelyben Fehér Katain foglalja össze a BigAmbition kezdeményezés lényegét.

"Az Angliából induló BigAmbition kezdeményezés az e-készségekre és képességekre helyezi a hangsúlyt." Az angol kormány által támogatott projekt non-profit keretek között kínál különböző szolgáltatást az Y-generációnak. Célja, hogy a tinédzsereket felkészítse az IT-szektorban való elhelyezkedésre.

A kezdeményezés lényege
A program abból indul ki, hogy az oldalt látogató, ott regisztráló fiataloknak általában nincsenek konkrét elképzeléseik, karrierterveik, de elkötelezettek az IT-szektor irán. Segíteni akarja őket egyéni céljaik meghatározásában, motíválásra, orientálásra törekszik, opciókat kínál fel a folytatásra.
Azokat szólítja meg elsősorban, akik a digitális világban képzelik el a jövőjüket. "A hangjúlyt a készségekre, a kreativitásra és a lehetséges szerepekre helyezi."
Olyan irányokat jelöl meg elsősorban, mint a technológia, az üzlet, a mérnöki tervezés és ezek határterületei. Nem közvetlen megoldásokat kínál, hanem opciókat, lehetőségeket. "Elsősorban "cselekvés útján történő" tanulást ígér."

A program 2 korosztálynak kínál lehetőséget a tájékozódásra:

"A 14-16 évesek számára a „higher“ ad lehetőséget a bekapcsolódásra: itt a résztvevők a technológia és a társadalom, a szervezetek és az egyén, a hatékony kommunikáció, az innovációs készségek, a technológiai rendszerek, a multimédia és a projektmenedzselés témaköreiben mélyülhetnek el.
A 16-19 évesek már az „advenced“ szintre léphetnek be, a „higher“-hez hasonlóan kiemelt témák a technológia társadalmi hatásai, a szervezeti működés és a projektmenedzselés, amelyhez új elemként kapcsolódnak a professzionális fejlesztések, a technológiai megoldások, a multimédia és digitális projektek, illetve a technológiai rendszerek menedzselése."

A BigAmbition eszközei
A program a közönség valódi megszólítására törekszik. "Eszközei olyan témák és audiovizuális megoldások, amelyekkel a vonatkozó korosztály valóban elérhető."
Nem a szokásás karrieroldalak temetikáját követi, hanem "helyette olyan hátországból építkezik, mint a Facebook, a Google, s játékokkal, videókkal, interaktív lehetőségekkel segít".
A híreket, cégprofilokat tematikusan kezeli, egyszerűen fogyaszthatóvá téve azokat. A híreket olyan csoportokba rendezi, mint a divat, a zene/web, a játék, a sport stb. A cégprofilok izgalmas, kreatív helyként kerülnek bemutatásra.

A program egyik kiemelkedő funkciója a szerepmodell-szemlélet. Itt az egyes foglalkozási szerepek kerülnek bemutatásra, valódi profilok megjelenítéséval, valódi személyekkel.
"Olyan embereket mutatnak be, akik az adott területen dolgoznak és sikeresek, illetve hivatásuknak takintik munkájukat. Megtudhatjuk, milyen munkaterületet képviselhetnek, mely cégeknél, milyen ismeretekre és képességekre van szükségük, milyen végzettséggel és további karriercélokkal rendelkeznek, mindezt arcképes vagy videós megelevenítéssel."

Mindezek mellett az oldalon személyiség- és képességtesztek kitöltésére is lehetőség van. Itt megtudhatjuk, hogy mennyire vagyunk csapatjátékosok, vagy jó vezetők például.

Zárszó
Összegzésként elmondható, hogy a kezdeményezé jó, a cégek épp úgy profitálhatnak ebből a szimbiózisból, mint a felhasználó fiatalok!
A weboldalnak persze vannak hibái, de semmi sem lehet tökéletes. Fehér Katalin személyes tapasztalatai a cikk végén megtalálhatóak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése